ד"ר טלי גזית

טלי גזית
דוא"ל : 
tal.gazit@biu.ac.il

קורות חיים

ד"ר טלי גזית

לימודים

2013 - 2017: דוקטורט בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט, המחלקה ללימודי מידע, בר-אילן

2002 - 2006: MA בתרפיה באמנויות ביבליותרפיה (בהצטיינות), החוג לחינוך, אוניברסיטת חיפה

1997 - 2001: BA בפסיכולוגיה ופילוסופיה, מדעי הרוח והחברה, האוניברסיטה העברית ירושלים

 

נסיון

2015 - היום: אוניברסיטת בר-אילן, מרצה במחלקה למדעי המידע.

2008 - היום: המרכז הבינתחומי הרצליה, מרצה במחלקה לפסיכולוגיה ועוזרת הוראה ומחקר בבי"ס לתקשורת.‏

2003 - 2010: מתי"א משרד החינוך, ומוסדות שונים, ביבליותרפיסטית.

1995 - 2005: מכללת "סיון מחשבים" ו"ג'ון ברייס" תל-אביב וירושלים, מרצה לקורסי אינטרנט ושימושי מחשב.

1993 - 1995: יחידת pc, ממר"ם, צה"ל.

 

תחרויות

2016: זכיה בתחרות הסרטונים של ASIS&T: 

https://www.asist.org/doctoral-student-research-videos/

פרסומים

2019

Aharony, N., & Gazit, T. (2019). Factors affecting students' information literacy self-efficacy. Library Hi-Tech. In press.

2018

Gazit, T. & Aharony, N. (2018). Factors Explaining Participation in WhatsApp Groups: An Exploratory Study. Aslib Journal of Information Management, 70 (4), 390-413. See here

Gazit, T., Bronstein, J., Amichai-Hamburger, Y., Aharony, N., Bar-Ilan, J., & Perez, O. (2018).  Active participants and lurkers in online discussion groups: a qualitative analysis of focus groups. Information Research, 23 (2) paper 791. Retrieved from http://www.informationr.net/ir/23-2/paper791.html

Aharony, N., & Gazit, T. (2018). Students' information literacy self-efficacy: An exploratory study. Journal of Librarianship and Information Science. See here

Perez, O., Bar-Ilan, J., Gazit, T., Amichai-Hamburger, Y., Aharony, N., & Bronstein, J. (2018). The Prospects of E-Democracy: An experimental study of collaborative E- Rulemaking. Journal of Information Technology & PoliticsSee here

2016-2017

Gazit, T. (2017). Participation and Lurking in Social Discussions in Facebook Groups. (Doctoral Dissertation). Bar-Ilan University, Ramat-Gan, Israel. See here

Aharony, N., & Gazit, T. (2016). The Importance of the WhatsApp Family Group:  An Exploratory Analysis. Aslib Journal of Information Management68 (2), 174 – 192. See here

Amichai-Hamburger, Y., Gazit, T., Bar-Ilan, J., Perez, O., Aharony, N., Bronstein, J., & Dyne, T. S. (2016). Psychological factors behind the lack of participation. Computers in Human Behavior, 55(1), 268-277. See here

Bronstein, J., Gazit, T., Perez, O., Bar-Ilan, J., Aharony, N., & Amichai-Hamburger, Y. (2016). An examination of the factors contributing to participation in online social platforms. Aslib Journal of Information Management, 36 (6), 793-818. See here

In progress

Gazit, T., Amichai-Hamburger, Y., & Bar-Ilan, J. (2019). Enhancing Discussions in Facebook Groups. In progress

Gazit, T., Amichai-Hamburger, Y., & Aharony, N. (2019). Tell me who you are and I will tell you which SNS you use: SNSs Participation frequency. In progress.

Gazit, T., & Amichai-Hamburger, Y. (2019). Family support, well-being and loneliness during the fertility journey: Psychological factors behind engagement in Facebook support groups. In progress.

 

 

Lectures and conferences

2019

Student engagement in a Facebook group supporting a university course. Paper presented at: Chaise 2019 conference, Open University, Ra'anana, Israel, February 2019. See here

2018

Virtual leadership: WhatsApp groups managers. A poster presented in ISIC2018, Krakow, October 2018. See here

Searching for love on the Internet. A lecture in a Conference on Technologies and Information in the Internet Age, Bar-Ilan University, April 2018

2017

Ask us a question: Who and what enhance discussions in Facebook groups? A lecture presented in INFO 2017 - The 32 Annual Conference & Exhibition, Tel-Aviv, May 2017.

2016

Participation and Lurking in Virtual Groups. Participating in a doctoral colloquium in iConference2016, Philadelphia, USA, March 2016.

תקשורת

קורסים

קורסים: 
718 היבטים פסיכולוגיים ברשתות חברתיות
802 פסיכולוגיה של האינטרנט
975 סטטיסטיקה ושיטות מחקר - מתקדמים
994 סטטיסטיקה ושיטות מחקר - מבוא
713 התנהגות ארגונית
903 יסודות הביבליותרפיה
915 האדם הדיגיטלי