יועצת לתואר ראשון

ד"ר טלי גזית

יועצת לתואר ראשון
דוא"ל
tal.gazit@biu.ac.il
שעות קבלה
בתיאום מראש דרך המייל: tal.gazit@biu.ac.il

ד"ר טלי גזית היא מרצה וחוקרת בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט.

את התואר הראשון שלה סיימה בפסיכולוגיה ופילוסופיה באוניברסיטה העברית, את השני סיימה בהצטיינות בביבליותרפיה באוניברסיטת חיפה ואת הדוקטורט שלה השלימה באוניברסיטת בר-אילן.

ד"ר גזית מתעניינת בכל מה שקורה ברשתות החברתיות מהזוית החברתית, ההתנהגותית, האישיותית והרגשית. מחקריה מפורסמים בכתבי עת נחשבים ומוצגים בכנסים בינלאומיים, ועוסקים ברווחה הנפשית של משתמשי רשתות צעירים וזקנים, בקבוצות וירטואליות ובמנהיגות דיגיטלית.
    קורות חיים

    ד"ר טלי גזית

    לימודים

    2013 - 2017: דוקטורט PhD בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט (מלגת נשיא), המחלקה למדעי המידע, בר-אילן

    2002 - 2006: MA בתרפיה באמנויות ביבליותרפיה (בהצטיינות), החוג לחינוך, אוניברסיטת חיפה

    1997 - 2001: BA בפסיכולוגיה ופילוסופיה, מדעי הרוח והחברה, האוניברסיטה העברית ירושלים

     

    נסיון

    2018 - היום: אוניברסיטת בר-אילן, מרצה בסגל הבכיר במחלקה למדעי המידע.

    2015 - 2018: אוניברסיטת בר-אילן, מרצה במחלקה למדעי המידע.

    2018 - 2019: אוניברסיטת רייכמן, מרצה במחלקה לפסיכולוגיה.

    2008 - 2018: אוניברסיטת רייכמן, עוזרת הוראה ומחקר בבי"ס לתקשורת.‏

    2003 - 2010: מתי"א משרד החינוך, ומוסדות שונים, ביבליותרפיסטית.

    1995 - 2005: מכללת "סיון מחשבים" ו"ג'ון ברייס" תל-אביב וירושלים, מרצה לקורסי אינטרנט ושימושי מחשב.

    1993 - 1995: ביה"ס למחשבים - יחידת pc, ממר"ם, צה"ל. מרצה למקצועות המחשב ומפקדת קורסים למדריכי יישומים.

    קורסים
    894 היבטים פסיכולוגיים בעידן הדיגיטלי
    975 סטטיסטיקה ושיטות מחקר - מתקדמים
    994 סטטיסטיקה ושיטות מחקר - מבוא
    713 התנהגות ארגונית
    912 יסודות הביבליותרפיה
    915 האדם הדיגיטלי
    פרסומים

    2024

    Gazit, T., Bergman, Y., Hoffman, Y., Weissberger, G. & Shrira, A. (in press). The effect of positive and negative daily social media experiences on older adults’ subjective age:  Unveiling the negativity bias in Whatsapp groups. New Media and Society

    Gazit, T. (2024). “For students shall not live by Zoom alone”: psychological factors explaining the engagement of students during the COVID-19. Information and Learning Sciences. https://doi.org/10.1108/ILS-02-2023-0019

    Eitan, T. & Gazit, T. (2024). Explaining transformational leadership styles of digital leaders through the example of Facebook group admins. Technology in Society, 78, 102637. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2024.102637

    Levine, D. & Gazit, T. (2024). Unorthodox information sources of coping with the COVID-19 crisis in the ultra-Orthodox society. Social Science Computer Review. https://doi.org/10.1177/08944393241246282

    Eitan, T. & Gazit, T. (2024). The “here and now” effect: JoMO, FoMO and the well-being of social media users. Online Information Reviewhttps://doi.org/10.1108/OIR-03-2023-0111

    Gal, L., Bronstein, J. & Gazit, T. (2024). Whispering to parents: The personal and demographic uniqueness of Facebook parent community leaders. Media Frames (Hebrew). https://doi.org/10.57583/MF.2024.25.10042 

    2023

    Eitan, T. & Gazit, T. (2023). No social media for six hours? The emotional experience of Meta’s global outage according to FoMO, JoMO and Internet intensity. Computers in Human Behavior, 138, 107474. See here

    Gazit, T., Nisim, S. & Ayalon, L. (2023). Intergenerational family WhatsApp groups and older adults' overall wellbeing. Online Information Review, 47 (2), 221-237. See here

    Gazit, T., Mass, H. & Bronstein, J. (2023). Examining Facebook groups engaging in reading experiences: The Interactive Therapeutic Process perspective. Empirical Studies of the Arts, 41(1), 259–283. See here

    Gazit, T. & Aharon, G. (2023). Does dark mode matter? The influence of the background color on users’ perception. iConference 2023 Proceedings. See here

    Gazit, T. & Eden, S. (2023). Personality characteristics and students’ engagement in a forced distance learning. Proceedings of the 18th Chais Conference for the Study of Innovation and Learning Technologies: Learning in the Digital Era, 3E-9E. See here

    Levine, D. & Gazit, T. (2023). Ways of dealing with the Coronavirus crisis through traditional and digital sources of information among the Haredi public. Meida'at: Journal of Information Science and Librarianship (Hebrew), 20See here

    Rehman, U., Shah, M. U., Danzinger, F., Gazit, T., Hung, P. C., & Gurkas Aydin, G. Z. (2023). Guest editorial: Human factors in business technology management. EuroMed Journal of Business18(3), 313-320. See here

    2022

    Gazit, T. (2022). "For students shall not live by Zoom alone": Psychological factors explaining the engagement of students in academic studies during the COVID-19. Meida'at: Journal of Information Science and Librarianship (Hebrew). See here

    Avizohar, C., Gazit, T. & Aharony, N. (2022). Facebook medical support groups: The Communication Privacy Management perspective. Aslib Journal of Information Management. See here

    Gal, L., Gazit, T. & Bronstein, J. (2022). The motivations of leaders to lead Facebook online groups: A case study of parenting groups. Behaviour & Information Technology, 1-13. See here

    2021

    Gazit. T. (2021). Key motivations for leading Facebook communities: A Uses and Gratifications approach. Aslib Journal of Information Management, 73(3), 454-472. See here.

    Gazit. T. (2021). Exploring leadership in Facebook communities: Personality traits and activities. Proceedings of the 54th Hawaii International Conference on System Sciences HICSS (Jan, 2021), See paper here and a short video here

    Eitan, T. & Gazit, T. (2021). Leader behaviors in Facebook support groups: An exploratory study. Current Psychology. See here.

    2020

    Gazit, T. & Bronstein, J. (2020). An exploration of the leadership strategies of Facebook community leaders. Online Information Review45(1), 99-117. See here

    Gazit, T. & Amichai-Hamburger, Y. (2020). Factors underlying engagement in Facebook support groups of female infertility patients, Psychological Reports124(3), 1150-1173. See here

    Bar-Ilan, J., Gazit, T. & Amichai-Hamburger, Y. (2020). Leading factors that explain engagement in closed Facebook groups. Information Research25(3), paper 866. See here 

    2019

    Gazit, T., Aharony, N. & Amichai-Hamburger, Y.  (2019). Tell me who you are and I will tell you which SNS you use: SNSs Participation frequency. Online Information Review, 44(1), 139-161. See here

    Gazit, T. (2019, April). Engagement in Facebook learning groups. iConference 2019, University of Maryland, Washington, DC, USA. See here

    Gazit, T., Amichai-Hamburger, A., & Bar-Ilan, J. (2019, February). Student engagement in a Facebook group supporting a university course, A paper presented at Chais2019 conference, Open University, Ra'anana: Israel. See here

    Aharony, N., & Gazit, T. (2019). Factors affecting students' information literacy self-efficacy. Library Hi-Tech37(2), 183-196. See here

    2018

    Gazit, T. & Aharony, N. (2018, October). WhatsApp Groups Managers Characteristics. ISIC conference 2018, Jagiellonian University, Krakow, Poland.

    Gazit, T. & Aharony, N. (2018). Factors Explaining Participation in WhatsApp Groups: An Exploratory Study. Aslib Journal of Information Management, 70 (4), 390-413. See here

    Gazit, T., Bronstein, J., Amichai-Hamburger, Y., Aharony, N., Bar-Ilan, J., & Perez, O. (2018).  Active participants and lurkers in online discussion groups: a qualitative analysis of focus groups. Information Research, 23 (2) paper 791. Retrieved from http://www.informationr.net/ir/23-2/paper791.html

    Aharony, N., & Gazit, T. (2018). Students' information literacy self-efficacy: An exploratory study. Journal of Librarianship and Information Science, 52(1), 224-236. See here

    Perez, O., Bar-Ilan, J., Gazit, T., Amichai-Hamburger, Y., Aharony, N., & Bronstein, J. (2018). The Prospects of E-Democracy: An experimental study of collaborative E- Rulemaking. Journal of Information Technology & PoliticsSee here

    2016-2017

    Gazit, T. (2017). Participation and Lurking in Social Discussions in Facebook Groups. (Doctoral Dissertation). Bar-Ilan University, Ramat-Gan, Israel. See here

    Aharony, N., & Gazit, T. (2016). The Importance of the WhatsApp Family Group:  An Exploratory Analysis. Aslib Journal of Information Management68 (2), 174 – 192. See here

    Amichai-Hamburger, Y., Gazit, T., Bar-Ilan, J., Perez, O., Aharony, N., Bronstein, J., & Dyne, T. S. (2016). Psychological factors behind the lack of participation. Computers in Human Behavior, 55(1), 268-277. See here

    Bronstein, J., Gazit, T., Perez, O., Bar-Ilan, J., Aharony, N., & Amichai-Hamburger, Y. (2016). An examination of the factors contributing to participation in online social platforms. Aslib Journal of Information Management, 36 (6), 793-818. See here

     

    In progress

    Gazit, T. (2022). Students' online academic engagement during the first year of the COVID-19 pandemic.

    Gazit, T. & Eden, S. (2022). Adolescents Engagement in a Forced Distance Learning: The Relation to Personality Characteristics


     

    Lectures and conferences

    2022

    מנהלי קהילות וירטואליות: ניהול קהילות וירטואליות: אסטרטגיות, זהות ומנהיגות בעידן הדיגיטלי. יו"ר יום עיון בכנס טלדן ה- 36, הילטון תל-אביב, מאי 2022. לתוכנית הכנס. להרצאת הפתיחה

    Mass, H., Gazit, T. & Bronstein, J. (2022, May). Examining participation in Facebook groups engaging in reading experiences. Poster presented at: Conceptions of Library and Information Science - CoLIS11, Oslo Metropolitan University, Norway.

    2021

    Exploring leadership in Facebook communities: Personality traits and activities. Paper presented at the 54th Hawaii International Conference on System Sciences HICSS (Jan, 2021), See paper here and a short video here

    Online leadership in social media sites. Paper presented at Libraries in the Digital Age (LIDA) conference, Inter-University Centre, Dubrovnik, Croatia, April, 2021.

    2019

    Leading Factors That Enhance Engagement in Closed Facebook Groups. Paper presented at: Communication & Media Studies: The Future of Democracy in The Digital Age, University of Bonn, Germany, September 2019. See here

    Engagement in Facebook learning groups. A poster presented at: iConference2019, University of Maryland, Washington, DC, USA, April 2019. See here

    Student engagement in a Facebook group supporting a university course. Paper presented at: Chaise 2019 conference, Open University, Ra'anana, Israel, February 2019. See here

    קבוצות פייסבוק כמלוות קורסים אקדמיים: כיצד יוצרים בהן מעורבות? מאמר שהוצג בכנס מיט"ל ה-17, מרכז יצחק רבין, ת"א (מושב א'2: דגמי הוראה ייחודיים), יולי 2019. כאן

    מ'נשמע משפחה שלי? על חשיבותן של קבוצות הוואטסאפ המשפחתיות. הרצאה שניתנה במסגרת ליל המדענים והמדעניות באוניברסיטת בר-אילן. כאן

    2018

    Virtual leadership: WhatsApp groups managers. A poster presented in ISIC2018, Krakow, October 2018. See here

    Searching for love on the Internet. A lecture in a Conference on Technologies and Information in the Internet Age, Bar-Ilan University, April 2018

    2017

    Ask us a question: Who and what enhance discussions in Facebook groups? A lecture presented in INFO 2017 - The 32 Annual Conference & Exhibition, Tel-Aviv, May 2017.

    2016

    Participation and Lurking in Virtual Groups. Participating in a doctoral colloquium in iConference2016, Philadelphia, USA, March 2016.

    תאריך עדכון אחרון : 06/10/2024