ד"ר טלי גזית

דוא"ל
tal.gazit@biu.ac.il
קורות חיים

ד"ר טלי גזית

לימודים

2013 - 2017: דוקטורט PhD בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט (מלגת נשיא), המחלקה ללימודי מידע, בר-אילן

2002 - 2006: MA בתרפיה באמנויות ביבליותרפיה (בהצטיינות), החוג לחינוך, אוניברסיטת חיפה

1997 - 2001: BA בפסיכולוגיה ופילוסופיה, מדעי הרוח והחברה, האוניברסיטה העברית ירושלים

 

נסיון

2015 - היום: אוניברסיטת בר-אילן, מרצה במחלקה למדעי המידע.

2018 - 2019: המרכז הבינתחומי הרצליה, מרצה במחלקה לפסיכולוגיה

2008 - 2018: המרכז הבינתחומי הרצליה, עוזרת הוראה ומחקר בבי"ס לתקשורת.‏

2003 - 2010: מתי"א משרד החינוך, ומוסדות שונים, ביבליותרפיסטית.

1995 - 2005: מכללת "סיון מחשבים" ו"ג'ון ברייס" תל-אביב וירושלים, מרצה לקורסי אינטרנט ושימושי מחשב.

1993 - 1995: יחידת pc, ממר"ם, צה"ל.

קורסים
894 היבטים פסיכולוגיים בעידן הדיגיטלי
975 סטטיסטיקה ושיטות מחקר - מתקדמים
994 סטטיסטיקה ושיטות מחקר - מבוא
713 התנהגות ארגונית
912 יסודות הביבליותרפיה
915 האדם הדיגיטלי
פרסומים

2022

Eitan, T. & Gazit, T. (2022). No social media for six hours? The emotional experience of Meta’s global outage according to FoMO, JoMO and Internet intensity. Computers in Human Behavior, 138, 107474. See here

Gazit, T., Mass, H. & Bronstein, J. (2022). Examining Facebook groups engaging in reading experiences: the Interactive Therapeutic Process perspective. Empirical Studies of the Arts, 41(1), 259–283. See here

Gazit, T. (2022). "For students shall not live by Zoom alone": Psychological factors explaining the engagement of students in academic studies during the COVID-19. Meida'at: Journal of Information Science and Librarianship (Hebrew). See here

Gazit, T., Nisim, S. & Ayalon, L. (2022). Intergenerational family online community and older adults' overall well-being. Online Information Review. See here

Avizohar, C., Gazit, T. & Aharony, N. (2022). Facebook Medical Support Groups: The communication privacy management perspective. Aslib Journal of Information Management. See here

Gal, L., Gazit, T. & Bronstein, J. (2022). The motivations of leaders to lead Facebook online groups: a case study of parenting groups. Behaviour & Information Technology, 1-13. See here

2021

Gazit. T. (2021). Key motivations for leading Facebook communities: A Uses and Gratifications approach. Aslib Journal of Information Management, 73(3), 454-472. See here.

Gazit. T. (2021). Exploring leadership in Facebook communities: Personality traits and activities. Proceedings of the 54th Hawaii International Conference on System Sciences HICSS (Jan, 2021), See paper here and a short video here

Eitan, T. & Gazit, T. (2021). Leader behaviors in Facebook support groups: An exploratory study. Current Psychology. See here.

2020

Gazit, T. & Bronstein, J. (2020). An exploration of the leadership strategies of Facebook community leaders. Online Information Review45(1), 99-117. See here

Gazit, T. & Amichai-Hamburger, Y. (2020). Factors underlying engagement in Facebook support groups of female infertility patients, Psychological Reports124(3), 1150-1173. See here

Bar-Ilan, J., Gazit, T. & Amichai-Hamburger, Y. (2020). Leading factors that explain engagement in closed Facebook groups. Information Research25(3), paper 866. See here 

2019

Gazit, T., Aharony, N. & Amichai-Hamburger, Y.  (2019). Tell me who you are and I will tell you which SNS you use: SNSs Participation frequency. Online Information Review, 44(1), 139-161. See here

Gazit, T. (2019, April). Engagement in Facebook learning groups. iConference 2019, University of Maryland, Washington, DC, USA. See here

Gazit, T., Amichai-Hamburger, A., & Bar-Ilan, J. (2019, February). Student engagement in a Facebook group supporting a university course, A paper presented at Chais2019 conference, Open University, Ra'anana: Israel. See here

Aharony, N., & Gazit, T. (2019). Factors affecting students' information literacy self-efficacy. Library Hi-Tech37(2), 183-196. See here

2018

Gazit, T. & Aharony, N. (2018, October). WhatsApp Groups Managers Characteristics. ISIC conference 2018, Jagiellonian University, Krakow, Poland.

Gazit, T. & Aharony, N. (2018). Factors Explaining Participation in WhatsApp Groups: An Exploratory Study. Aslib Journal of Information Management, 70 (4), 390-413. See here

Gazit, T., Bronstein, J., Amichai-Hamburger, Y., Aharony, N., Bar-Ilan, J., & Perez, O. (2018).  Active participants and lurkers in online discussion groups: a qualitative analysis of focus groups. Information Research, 23 (2) paper 791. Retrieved from http://www.informationr.net/ir/23-2/paper791.html

Aharony, N., & Gazit, T. (2018). Students' information literacy self-efficacy: An exploratory study. Journal of Librarianship and Information Science, 52(1), 224-236. See here

Perez, O., Bar-Ilan, J., Gazit, T., Amichai-Hamburger, Y., Aharony, N., & Bronstein, J. (2018). The Prospects of E-Democracy: An experimental study of collaborative E- Rulemaking. Journal of Information Technology & PoliticsSee here

2016-2017

Gazit, T. (2017). Participation and Lurking in Social Discussions in Facebook Groups. (Doctoral Dissertation). Bar-Ilan University, Ramat-Gan, Israel. See here

Aharony, N., & Gazit, T. (2016). The Importance of the WhatsApp Family Group:  An Exploratory Analysis. Aslib Journal of Information Management68 (2), 174 – 192. See here

Amichai-Hamburger, Y., Gazit, T., Bar-Ilan, J., Perez, O., Aharony, N., Bronstein, J., & Dyne, T. S. (2016). Psychological factors behind the lack of participation. Computers in Human Behavior, 55(1), 268-277. See here

Bronstein, J., Gazit, T., Perez, O., Bar-Ilan, J., Aharony, N., & Amichai-Hamburger, Y. (2016). An examination of the factors contributing to participation in online social platforms. Aslib Journal of Information Management, 36 (6), 793-818. See here

 

In progress

Gazit, T. (2022). Students' online academic engagement during the first year of the COVID-19 pandemic.

Gazit, T. & Eden, S. (2022). Adolescents Engagement in a Forced Distance Learning: The Relation to Personality Characteristics


 

Lectures and conferences

2022

מנהלי קהילות וירטואליות: ניהול קהילות וירטואליות: אסטרטגיות, זהות ומנהיגות בעידן הדיגיטלי. יו"ר יום עיון בכנס טלדן ה- 36, הילטון תל-אביב, מאי 2022. לתוכנית הכנס. להרצאת הפתיחה

Mass, H., Gazit, T. & Bronstein, J. (2022, May). Examining participation in Facebook groups engaging in reading experiences. Poster presented at: Conceptions of Library and Information Science - CoLIS11, Oslo Metropolitan University, Norway.

2021

Exploring leadership in Facebook communities: Personality traits and activities. Paper presented at the 54th Hawaii International Conference on System Sciences HICSS (Jan, 2021), See paper here and a short video here

Online leadership in social media sites. Paper presented at Libraries in the Digital Age (LIDA) conference, Inter-University Centre, Dubrovnik, Croatia, April, 2021.

2019

Leading Factors That Enhance Engagement in Closed Facebook Groups. Paper presented at: Communication & Media Studies: The Future of Democracy in The Digital Age, University of Bonn, Germany, September 2019. See here

Engagement in Facebook learning groups. A poster presented at: iConference2019, University of Maryland, Washington, DC, USA, April 2019. See here

Student engagement in a Facebook group supporting a university course. Paper presented at: Chaise 2019 conference, Open University, Ra'anana, Israel, February 2019. See here

קבוצות פייסבוק כמלוות קורסים אקדמיים: כיצד יוצרים בהן מעורבות? מאמר שהוצג בכנס מיט"ל ה-17, מרכז יצחק רבין, ת"א (מושב א'2: דגמי הוראה ייחודיים), יולי 2019. כאן

מ'נשמע משפחה שלי? על חשיבותן של קבוצות הוואטסאפ המשפחתיות. הרצאה שניתנה במסגרת ליל המדענים והמדעניות באוניברסיטת בר-אילן. כאן

2018

Virtual leadership: WhatsApp groups managers. A poster presented in ISIC2018, Krakow, October 2018. See here

Searching for love on the Internet. A lecture in a Conference on Technologies and Information in the Internet Age, Bar-Ilan University, April 2018

2017

Ask us a question: Who and what enhance discussions in Facebook groups? A lecture presented in INFO 2017 - The 32 Annual Conference & Exhibition, Tel-Aviv, May 2017.

2016

Participation and Lurking in Virtual Groups. Participating in a doctoral colloquium in iConference2016, Philadelphia, USA, March 2016.

תאריך עדכון אחרון : 13/11/2022