ד"ר הסגל אלון

הסגל אלון
טלפון: 
0522577579
דוא"ל : 
alon_h@mla.ac.il
משרד : 
502/4, חדר 13
שעות קבלה: 
יום ד', בתיאום מראש

קורות חיים

ד"ר הסגל הינו

בעל תואר ראשון (B.A) מהמחלקה למדעי ההתנהגות אשר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב (1988), תואר שני (M.A) מן המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בר-אילן (התמחות בפסיכולוגיה חברתית, 1996) ותואר שלישי מהמחלקה ללימודי מידע באוניברסיטת בר-אילן (2004).

- ראש תוכנית ניהול תשתיות מידע, ביה"ס דן להיי-טק, המרכז ללימודים אקדמיים

 

- מנהל אקדמי, המכון לחדשנות טכנולוגית, מל"א. 

מאמן אישי ועסקי. יועץ בכיר לעסקים בתחום ההתמחות. 

 

תחומי התמחות ועניין:

  • ניהול ארגונים, ניהול ידע ארגוני, הטמעת מערכות ידע בארגונים.
  • מערכות מורכבות מסתגלות
  • השפעת המרחב הדיגיטלי [אינטרנט] על החברה, החינוך והעסקים.
  • פיתוח יישומי אינטרנט בדור השני והשלישי
  • הרשת "הסמנטית" בהתאמה אישית

מחקר

תחומי מחקר:

קשרים בין אוריינות דיגיטלית והתנהגות אנושית, עסקית וניהולית.

השפעות הטכנולוגיה הדיגיטלית על שיטות ניהול, מבנה ארגוים ושיטות סחר.

פיתוח יישומים דיגיטליים מותאמים

פרסומים

International Journal of Knowledge and Systems Science (IJKSS) - submitted]

Hasgall, A., Shoham,S. 2014. Digital Application and Self Autonomy.

Journal of Knowledge Management.  -לפני פרסום, נשלח ל:[A] 

Hasgall.,E.A. 2013. Self-Branding In the Digital Social Network As Complex AdaptiveSystem. The Journal of Knowledge Management. 43:1 [A]

Hasgall., E.A. 2012. The Effectiveness of Social Networks in Complex Adaptive Working Environments. Journal of Systems and Information Technology. 14:3

http://www.emeraldinsight.com/fwd.htm?id=aob&ini=aob&doi=10.1108/13287261211255338

Hasgall., A and Shoham S . 2008. " Knowledge Processes – From Managing People to Managing Processes" Journal of Knowledge Management. 12 (3). [A]

Hasgall., A and Shoham S . 2007. "Digital Social Network Technology and the Complex Organizational Systems". VINE: The Journal of Information & Knowledge Management Systems 37(2): 180-191.

Shoham, S and Hasgall, A. 2005. Knowledge Workers as Fractals in a Complex Adaptive Organizations. Knowledge and Process Management. 12 (3):225 – 236. Retrieved in 2009 from:

http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/abstract/110573122/ABSTRACT

-          Passig.,D and  Hasgall A. 2004. "Decentralization and integration: Two contrasting vectors, which promise efficient knowledge management in complex organizations". General Systems Bulletin.      33:15-Retrieved in 2004 from: http://www.isss.org/admin/bulletin2004.pdf 

-          Hasgall. A 1998. The merger of firms – "Joining of practical knowledge with specialized ability". The Journal of Certified Public Accountants in Israel. 47:770-775.

-          Hasgall., A. 1996. "Virtual organization as a thinking setting that creates a   professional". Israeli Association for Organization Development. 2(24).

-          Bamberger.,P and Hasgall A. 1995. Instructor role conflict in educational organizations having the characteristics of total institutions. Journal of Educational Administration. 33(3):68-85  [B+]

תקשורת

ד"ר אלון הסגל ברשתות החברתיות:

"רשתות ידע" [פייסבוק]

טוויטר

לינקדאין

גוגל+

מצגות מקצועיות

בלוג

 

מאמרים שלי באמצעי התקשורת:

-   על חשיבותה של סיקרט SECRET. [2014]

  -   כולם מוותרים על הפרטיות [2014]

  -   על עסקים קטנים ובינוניים ומדיה דיגיטלית [2014]

   - על רשתות חברתיות כמערכות מסתגלות:  The Com :[2013]

-    מצגת:  "הרשת הסמנטית". [2012]

  מצגתמדיה חברתית בסביבה דיגיטלית [2012]

   - על תוכנית התקשוב הלאומית [2012]

 

כנסים

-          Passig, D and Hasgall, A. 2006 . Terror cells as Complex Organizations and how to tackle   their advantages. Present at the conference of : Radical Islam: Challenge and Response. The BESA Center Bar-Ilan University, Israel.

 

-          Hasgall, A. 2006. Knowledge Map- The row material for organizational effective and innovative Interactions.

 

-          Hasgall Alon, 2007. "Digitizing Content together". Eva/Minerva [e-Europe].The forth Jerusalem Conference on the Digitization of Culture Heritage". Jerusalem, Israel.

 

-          Hasgall Alon, 2007. Enterprise knowledge 2.0 - and beyond. SwSTE '07: Business is it. Herzelia, Israel

 

-          הסגל אלון, 2013. תהליך השינוי ההתנהגותי והחברתי בעידן הדיגיטלי". כנס מיט"ל: 108-110

 

קורסים

קורסים: 
713 התנהגות ארגונית לתואר ראשון