ניהול מידע וידע

להרשמה

תואר שני במדעי המידע במגמת ניהול מידע וידע:

מגמת ניהול מידע וידע, עוסקת בהכשרת מנהלי ידע בחברות היי-טק ובחברות מידע, בהכשרת מידענים וספרנים בעלי ידע מקצועי ברמה גבוהה ובהכשרת מידענים ועובדי קהילה המסוגלים לתרום לפיתוח הפוטנציאל החברתי הטמון בשימוש במידע דיגיטאלי ובמידע ספרי. לימודי ניהול מידע וידע מכשירים מידענים התורמים לקידום תהליכים ארגוניים ולקידום מערכות המידע הפנים ארגוניות.  בנוסף, הלימודים מכוונים להכשרת מידענים, ספרנים ומנהלים העוסקים בניהול מרכזי משאבים וספריות במחקר ובפיתוח. כמו כן, המגמה מכשירה מידענים חברתיים רפואיים ומשפטיים, העוסקים בתחום ניהול ידע ותכנים של אתרי מידע ומאגרי מידע בתחומי: החברה, הרווחה והרפואה, בארגונים במוסדות ציבור, במרכזים רפואיים בלשכות עורכי דין ובשרותי מידע פרטיים.

מהו ניהול ידע?

ניהול ידע הנו תחום העוסק ברובו בשילוב של תרבות (כללית ואירגונית) עם מידע פנים ארגוני ומידור המידע באופן המשרת את מטרות הארגון כלפי פנים וכלפי חוץ. על אף שתחום זה מזוהה בעיקר עם ארגונים גדולים, ניהול ידע מתייחס לכל תחום בחיינו, החל ממידע ברשת, דרך ספרי ידע ועוד שלל כלים המארגנים את המידע בחיים המודרניים של המאה ה- 21. בעוד שניהול ידע ברמה הכללית מסתמך בעיקר בעולם הוירטואלי ו/או הממוחשב, אך גם מבוסס בחלקו המועט על שיתוף מילולי, ניהול ידע בארגונים מתבצע בעיקר באופנים הבאים:

1. הנגשת המידע ושיתופו באופן מסודר ומקוטלג בתוך הארגון ולמטרת הארגון, הן באופן ממוחשב והן באופן ארכיוני.

2. שימור המידע הפנים ארגוני מפני זליגה החוצה.

3. ניטור, פיתוח וחשיפת מידע חיצוני החיוני לארגון, הן מבחינת מתחרים, הן מבחינת לקוחות והן מבחינת עובדי הארגון וספקיו השונים.

4.  פיתוח הארגון כתוצאה משימוש במידע ובידע הנאסף לארגון באמצעים השונים.

תואר שני במדעי המידע במגמת ניהול ידע ומידע

חובות לתואר

קוד קורס שם הקורס

801      ייצוג מידע דיגיטלי

989      שיווק

803      מפתוח

832      ניתוח מערכות

992      מחקר איכותני

807      טכניקות חיפוש מתקדמות באחזור מידע מקוון

975      סטטיסטיקה

יתרונותיו של ניהול ידע מתודולגי בארגונים

1. עיגון וריענון הנהלים בארגון בצורה מסודרת ומתועדת – ניהול ידע נכון בארגונים תורם לבנייה והפנמה של הכללים הפנים ארגוניים לטובת העובדים הוותיקים והחדשים בו.

2. איגוד וניהול הידע המגיע מקרב העובדים – על מנת לשמר את  המידע גם לאחר פרישתם למען המשכיות הארגון.

3. הפקת לקחים – ניהול ידע ככלי ללמידה מכשלונות ומהצלחות לטובת התייעלות ארגונית בכל התחומים.

4. פיתוח ארגוני – של  כלים ושיטות חדשניות לטיפול במידע הארגוני ותיעולו באופן יעיל יותר.

5. חשיבה משותפת – שילוב רעיונותיהם של כלל חברי הארגון לצורך ייעול התנהלות המידע והשימוש בו. (חוכמת ההמונים, סיעור מוחות וכו').

למידע נוסף במגמת לימודי ניהול מידע וידע במחלקה למדעי המידע, צרו קשר בעמוד צור קשר או בטלפון 03-5318351.